[ i t a ]
Minus.log nasce nel 2013 dalla collaborazione di Manuela Cappucci e Giustino Di Gregorio. Dall'incontro delle loro sensibilità nascono installazioni audiovisive, stampe e lavori pittorici accomunati da un processo di sottrazione, di riduzione dei mezzi, in cui materiale e immateriale si compenetrano.
L'attenzione di Minus.log è concentrata sullo spazio vuoto, sulla pausa, su una comunicazione che nasce dal silenzio. Linee di luce e forme semplici interagiscono con superfici, sculture o ambienti che, accogliendo il rigore formale, giocano negli interstizi del senso e della logica portando in primo piano ciò che spesso è accantonato velocemente: l'errore, l'attesa, la ripetizione. Minus.log, nella creazione di ambienti immersivi, esplora e invita a esplorare un diverso rapporto con lo spazio e con il tempo, una dimensione nella quale sia possibile cogliere sfumature sottili e variazioni minime.
Tra le principali mostre personali e collettive: Stills of Peace, Scuderie Ducali Palace degli Acquaviva (Atri, Teramo, 2016), Unotrezerouno, Abbazia di Propezzano (Morro d'Oro, Teramo, 2016), HearteartH festival (Berlino-Milano, 2016). What remains, Museolaboratorio ex Manifattura Tabacchi (Città Sant'Angelo, Pescara, 2016), FILE 2015. Electronic Language International Festival (São Paulo, Brazil, 2015), door/angelo della rivelazione franco/summa project (Castelvecchio Subequo, L'Aquila, 2014), UntitledLine, Galleria Bianconi (Milano, 2017).
[ e n g ]
Minus.log is a collective formed in 2013 from the already tried out collaboration between Giustino Di Gregorio and Manuela Cappucci. Giustino is active since the 90's as a composer (Sprut, 1999 Tzadik Records), videomaker and audiovisual artists, Manuela comes from informal painting and she began painting in the late 90's. From the union of these two sensibilities a research borns in which material and immaterial soak each other, in which music and painting, analog and digital, participate in the work as synaesthetic elements of an experience based on a subtraction and reduction process of the means. Similarly, the authorship of the two artists is merged into unitary and indissoluble participation in its creation.
The attention of Minus.log is focused on the empty space, on the break, on a communication that comes from silence. Simple elements such as lines of light and minimalist shapes interact with surfaces, sculptures or environments that, receiving the formal rigor, play in the interstices of the sense and logic bringing up what is often shelved faster: the mistake, the wait, the repetition. Minus.log, in the creation of immersive environments, investigates and invites you to explore a different relationship with space and time, a dimension in which it's possible to capture subtle nuances and minimal changes.
Among the major group and solo exhibitions where Minus.log be noted: Stills of Peace, Scuderie Ducali Palace degli Acquaviva (Atri, Teramo, 2016), Unotrezerouno, Abbazia di Propezzano (Morro d'Oro, Teramo, 2016), HearteartH festival (Berlin-Milan, 2016). What remains, Museolaboratorio ex tobacco factory (Città Sant'Angelo, Pescara, 2016), FILE 2015. Electronic Language International Festival (São Paulo, Brazil, 2015), door/angelo della rivelazione framco/summa project (Castelvecchio Subequo, L'Aquila, 2014), UntitledLine, Galleria Bianconi (Milano, 2017).