Ultravioletto
fig.1
bio
http://ultraviolet.to
B I O
⋅ ❀ ⋅
[ i t a ]

Ultravioletto è uno studio di interaction design. Opera nell'area multidisciplinare che fonde architettura e design, racconto e installazione, contaminandoli con le nuove tecnologie emergenti.

Ultravioletto ha una spiccata sensibilità nella sperimentazione su un percorso di ricerca espressivo che valorizza i progetti di comunicazione quanto le opere artistiche che realizza.

Un lavoro tra arte e nuovi media, che ha portato alla realizzazione di installazioni interattive, performances e ambienti immersivi. Opere in cui la dimensione analogica e digitale si uniscono per creare un linguaggio capace di esaltare l'esperienza.


[ e n g ]

Ultravioletto is an interaction design studio. They work in a multidisciplinary area that merges architecture and design, storytelling and installation, contamining them with new technologies.

Ultravioletto shows a pronounced sensitivity in the experimentation around an expressive research path that gives value both to communication project and pure artworks.

A work among arts and new media that bring interactive installations, performances, immersive environments to life. Projects in which the analogic and digital dimensions unite to create a language capable of enhancing the experience.




W O R K
⋅ ❀ ⋅
[ i t a ]

AV performance / immersive environment.

Un flusso di immagini e suoni che rievocano una dualità indissolubile. Un'esplorazione che pone il suo percorso nella cresta di un'onda che è anche corpo. Luce tangibile e suono fluido. Libera interpretazione della dualità onda corpuscolo alla base della teoria della meccanica quantistica.

Concept e Produzione: Ultravioletto





[ e n g ]

AV performance / immersive environment.

A flow of images and sounds recall a permanent duality. An exploration that sets its path in the crest of a wave that is a body too. Tangible light and fluid sound. Free interpretation of the duality of the wave corpuscle at the basis of the quantum mechanics theory.

Concept and production: Ultravioletto




⋅ ❀ ❀ ❀⋅